ساختمان

پیمانکار پی سازی (اجرای فونداسیون توسط پیمانکاران فورسمنت)

پیمانکار فونداسیون و پی سازی

از مهم ترین مراحل ساختمان سازی، پی سازی است. برای اینکار یک پیمانکار با تیمش شروع به اجرای فونداسیون میکند. در واقع پیمانکار پی سازی یک شرکت یا فرد است که وظیفه استحکام سازی با کمک فونداسیون را برعهده دارد. از آنجایی که پی ساختمان بخش زیرین ساختمان است،  وظیفه تحمل وزن ساختمان و انتقال آن به زمین را بر عهده داشته و باید به صورت اصولی و طبق استانداردها، انجام شود. در صورتی که شما برای پروژه های عمرانی، نیاز به کمک یک پیمانکار پی دارید، با ما به شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. شرکت ساختمانی فورسمنت انتخاب افراد هوشیار و آگاه است. تیم فورسمنت برای اجرای فونداسیون ساختمان ها، حرفه ای عمل کرده و مطابق با مقررات ملی ساختمان پیش میرود.

 

پی و پی سازی یعنی چه؟

پی و پی سازی به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که برای تثبیت و تقویت خاک‌های نرم و ضعیف و همچنین کنترل حرکت خاک و آب در ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها استفاده می‌شود. در واقع منظور از پی سازی همون اجرای فونداسیون است.  این فرایند شامل استفاده از پی‌های عمودی یا مورب، پیلوت‌ها، پی‌های تحت فشار و سایر روش‌های مشابه است. اجرای پی، باید توسط پیمانکار صورت بگیرید.

پیمانکاران پی و پی سازی باید تخصص و تجربه لازم را در زمینه طراحی، مهندسی و اجرای پروژه‌های پی و پی سازی داشته باشد. اجرای فونداسیون ساختمان کاری تخصصی است و نیاز به دانش گسترده ای دارد. . پیمانکار فونداسیون، ممکن است در پروژه‌های ساختمانی، پل‌ها، بنادر، تونل‌ها و سایر زیرساخت‌ها به عنوان اعضای تیم یا پیمانکاران اصلی فعالیت کنند. فعالیت‌های یک پیمانکار پی و پی سازی شامل طراحی، مهندسی، اجرا و کنترل کیفیت پروژه‌های فونداسیون  است.  برای اجرای پی، نیاز به  تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی مانند ماشین‌آلات حفاری پی، ماشین‌آلات تزریق گچ، ماشین‌آلات تزریق بتن است.  لازم است تاکید کنیم که مهمترین هدف پیمانکاران پی و پی سازی، ایجاد پایداری و استحکام در سازه‌ها و زیرساخت‌ها است تا از خطرات ناشی از حرکت خاک و آب جلوگیری شود و عمر مفید سازه‌ها را افزایش دهند. اکنون در صورت نیاز به کمک پیمانکار پروژه های عمرانی و خدمات ساختمانی از صفر تا صد، با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

 

پیمانکار فونداسیون

وظایف پیمانکار پی سازی عبارتند از:

  • بررسی زمین و شرایط خاک: مهندس پی سازی میبایست  قبل از شروع کار، آب زیرزمینی، ویژگی‌های مکانیکی خاک زمین و شرایط خاک را بررسی کند تا بهترین نوع پی را برای ساختمان انتخاب کند. تحلیل خاک از سری مهارت های مهم مهندس فونداسیون است.
  • طراحی پی: پیمانکار پی سازی باید با توجه به شرایط زمین و ساختمان، پی را طراحی کند. اینکه ساختمان قرار است کجا و با چه نوع کاربری ساخته شود در مرحله ساخت پی بسیار اهمیت دارد. قطعا پی ساختمان های مسکونی 4 طبقه با پی برج های تجاری تفاوت دارد. عواملی که برای طراحی پی باید در نظر گرفت،  شامل انتخاب نوع پی، ابعاد و عمق پی‌ها، فاصله بین پی‌ها و سایر جزئیات فنی است.
  • اجرای پی: پیمانکار پی سازی باید پی را طبق طراحی اجرا کند. نقشه خوانی مهارتی است که پیمانکار باید بداند. اجرای فونداسیون شامل حفاری پی‌ها، تزریق بتن یا گچ، تثبیت پی‌ها در خاک، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت و سایر فعالیت‌های مرتبط است.
  • نظارت بر اجرای پی: پیمانکار پی سازی باید بر اجرای پی نظارت کند تا پی به صورت اصولی و دقیق اجرا شود. این بخش شامل انجام تست بر روی نمونه‌های خاک و بتن، اندازه‌گیری و ثبت داده‌های مربوط به عمق و عملکرد پی‌ها و سایر فعالیت‌های مشابه است.
  • تهیه و تجهیزات: نوع تجهیزات و ماشین آلاتی که پیمانکار پی انتخاب میکند باید باآگاهی باشد. این شامل ماشین‌آلات حفاری پی، ماشین‌آلات تزریق بتن یا گچ، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل کیفیت و سایر وسایل مورد نیاز است.
  •  مستندسازی و گزارش‌دهی: پیمانکار باید فعالیت‌های انجام شده را به صورت مستند و دقیق ثبت کند. در واقع مهندس پی سازی میبایست به گزارش نویسی و صورت وضعیت نویسی مسلط باشد.
  • .مدیریت زمان و هزینه: مدیریت صحیح زمان و هزینه در پروژه پی سازی بسیار مهم است. تیمی که کار اجرای فونداسیون را برعهده میگیرد، باید دقیقا طبق برنامه پیش روند و به هوشمندانه ترین حالت ممکن از منابع استفاده کند. .

از قدیم گفته اند، اول ایمنی بعد کار، لذا  پیمانکار پی سازی باید تمامی نکات ایمنی را نیز رعایت کند و باید از رعایت استانداردهای ایمنی و اجرای اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث اطمینان حاصل کند. تمام مواردی که در پی سازی باید رعایت شود در مبحث 7 مقررات ملی ساختمان قید شده است.

پیمانکار فونداسیون

 پیمانکار باید دارای تجربه و دانش کافی در زمینه پی سازی باشد. حداقل یک مجری فونداسیون باید 4 سال سابقه کار داشته باشد. مهندسین عمران با گذراندن دوره های کاراموزی نیز میتوانند تجربه مفیدی کسب کنند. همینجا لازم است بگوییم که اعضای تیم فورسمنت، همگی دارای سابقه کار مفید و دانش عمیقی در این حوزه هستند. لازم است بدانید که پیمانکار باید ضمانت نامه کتبی برای اجرای پی ارائه دهد. بدون داشتن گواهی کار، نباید کار را به هیچ فردی سپرد. تمامی پیمانکاران از جمله پیمانکار اسکلت بندی، پیمانکار تاسیسات، پیمانکار تخریب و گودبرداری، پیمانکار نازک کاری، دیوارچینی و…. باید تجربه کاری مفیدی داشته باشند. در صورت نیاز به هر پیمانکار غرعی یا اصلی، روی فورسمنت حساب کنید. 

به پیمانکاران ساختمانی پیشنهاد میشود که نشریه 3411 را برای آشنایی با شرایط عمومی پیمان دانلود کنند.

 

هزینه پیمانکاری پی سازی چقدر است؟

دستمزد پیمانکاری فونداسیون معمولاً بر اساس متر مربع هزینه  محاسبه میشود. هزینه پی سازی به عوامل مختلفی مانند نوع پی، شرایط زمین، تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده، و تجربه پیمانکار بستگی دارد. اکنون برای استعلام هزینه پروژه اجرای فونداسیون با ما به شماره دفتر مرکزی  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *