ساختمان, مطالب

خدمات طراحی و اجرای اسکلت بندی – پیمانکار اسکلت بندی ساختمان

شرکت اسکلت بندی ساختمان

از خدمات اصلی شرکت فورسمنت، طراحی و اجرای اسکلت بندی ساختمان است. ما به عنوان پیمانکار اسکلت بندی ساختمان، بهترین گزینه برای افرادی هستیم که هم میخواهند زیاد هزینه نکنند و هم خدماتی باکیفیت دریافت کنند.  البته  ما ارزان ترین اسکلت بندی ساختمان را اجرا نمیکنیم چرا که هر ارزانی دلیلی دارد اما بسیار منصفانه و طبق عرف قیمت گذاری میکنیم. اکنون برای درخواست خدمات پیمانکاری اسکلت بندی بتنی، اسکلت بندی فلزی؛ فولادی و… با شماره ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

 

منظور از پیمانکاری اسکلت بندی ساختمان چیست؟

اسکلت بندی در ساختمان به معنای ساختار و چیدمان اجزای اصلی ساختمان است که برای ایجاد استحکام و پایداری ساختمان استفاده می‌شود. اسکلت بندی شامل استفاده از قواره‌ها، ستون‌ها، بالاست‌ها، دیوارهای باربر، پیچشگیرها و سایر عناصر سازه‌ای است که به هم پیوسته و با همکاری یکدیگر، بارهای ساختمان را به زمین منتقل می‌کنند. اسکلت بندی در ساختمان‌ها به منظور تحمل بارهای وزنی، بارهای بادی، زلزله و سایر نیروهای خارجی استفاده می‌شود و به عنوان یکی از عناصر اساسی در طراحی و ساخت ساختمان‌ها محسوب می‌شود.

در صورت نیاز به کمک یک پیمانکار برای اجرای  اسکلت ساختمان دو طبقه، اجرای اسکلت ساختمان یک طبقه، اجرای اسکلت ساختمان سه طبقه، چهار طبقه به بالا با فورسمنت تماس بگیرید.

 

 

شرکت ساختمانی فورسمنت برای اجرای اسکلت بندی در یک پروژه ساختمانی وظایف مهمی را بر عهده دارد. این وظایف عبارتند از:

1. بررسی و تحلیل نقشه‌ها و نیازسنجی پروژه:

پیمانکار اسکلت بندی باید نقشه‌های معماری و مهندسی را بررسی کند و نیازمندی‌های اسکلت بندی را تحلیل کند. او باید به دقت ابعاد، نوع و توزیع اجزای سازه را بررسی کند. همیشه از قدیم گفته اند «خشت اول چون نهد معمار کج  تا ثریا میرود دیوار کج» طبق این ضرب المثل، باید شروع هر کاری با نهایت دقت انجام شود. پیمانکار اسکلت بندی نیز باید پروژه را جوری شروع کند تا در آخرین مرحله؛ ساختمان اصولی و استاندارد بنا شود.


 

2. طراحی و محاسبات مربوط اسکلت بندی ساختمان:

پیمانکار اسکلت بندی باید طراحی و محاسبات لازم برای اجزای سازه را انجام دهد. این شامل انتخاب مواد، ابعاد قواره‌ها، ستون‌ها، بالاست‌ها و سایر اجزا است. فرقی نمیکند که اسکلت بندی از چه نوعی است؛ اسکلت بندی بتنی، اسکلت بندی فولادی؛ فلزی، چوبی و… نیاز به یک سری محاسبات دارد که این کار بر دوش پیمانکار اسکلت بندی است.

اسکلت بندی ساختمان


 

3. تهیه و نصب و پیکربندی اسکلت بندی ساختمان:

پیمانکار اسکلت بندی مسئول تهیه و نصب اجزا و قطعات مورد نیاز برای ساخت اسکلت بندی است. او باید مواد را تهیه کند و آن‌ها را با دقت و استانداردهای لازم نصب کند. این مرحله طبق نقشه باید پیش رود. مجری اسکلت بندی از سوی پیمانکار انتخاب شده و باید اصولی پیش رود. لازم است بدانید که اسکلت بندی استانداردی دارد که تمام در مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان و نشریه های عمران اشاره ای شده است.

پیمانکار اسکلت بندی باید اتصالات بین اجزا را با استفاده از روش‌های مناسب انجام دهد. این شامل جوشکاری، برش، پیچ‌گوشتی و سایر روش‌های اتصال است. تمامی مراحل باید اصولی انجام شود و یک مهندس ناظر بخش های اجرا شده را نظارت و تایید کند. اگر کوچکترین مشکل در اسکلت بندی رخ داده باشد جلوی روند اجرایی پروژه گرفته میشود.


 

5. کنترل کیفیت اسکلت ساخته شده:

پیمانکار اسکلت بندی باید کنترل کیفیت اجرای اسکلت بندی را انجام دهد. او باید از صحت و استحکام اجزا و اتصالات اطمینان حاصل کند و هر گونه نقص یا خطا را تشخیص و رفع کند.


 

6. هماهنگی با سایر پیمانکاران ساختمان:

پیمانکار اسکلت بندی باید با سایر پیمانکاران مانند پیمانکار ابنیه و ساختمان، پیمانکار تاسیسات؛ پیمانکار بتن ریزی،  معماران معماران، مهندسان سازه و سایر تیم‌های پروژه هماهنگی لازم را داشته باشد تا اجرای اسکلت بندی به درستی صورت گیرد.

پیمانکار اسکلت بندی ساختمان


 

7.مستندسازی و گزارش‌دهی از سوی پیمانکار اسکلت بندی:

در پایان پروژه، متخصصان و پیمانکاران اسکلت بندی مسئول تهیه مستندات و گزارش‌های مربوط به طراحی و اجرای اسکلت بندی هستند. این شامل نقشه‌ها، گزارش‌های فنی و سایر مستندات مربوطه است.

به طور کلی، پیمانکار اسکلت بندی مسئول برنامه‌ریزی، طراحی، تهیه مواد، نصب و کنترل کیفیت اجرای اسکلت بندی است. در صورتی که قصد دارید صفر تا صد پیمانکاری اسکلت بندی ساختمان را به دست اهلش بسپارید و تیمی حرفه ای اجرای اسکلت بندی را برعهده بگیرید روی کمک ما حساب کنید. جهت ارتباط با کارشناسان با شماره ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. تیم فورسمنت، جدیدترین اسکلت ساختمان را اجرا و پیمانکاری میکند.


 

 اسکلت ساختمان بتنی را به تیم حرفه ای فورسمنت بسپارید

بهترین نوع اسکلت ساختمان؛ اسکلت های بتنی و فولادی است. البته انتخاب آن تا حدی به نوع کاربری ساختمان؛ موقعیت مکانی پروژه و بودجه کارفرما بستگی دارد. اما رایج ترین و در عین حال جدیدترین اسکلت ساختمان، اسکلت های بتنی و فولادی است. برای اجرای این نوع اسکلت باید پیمانکار طراحی و محاسبات ساختمان بتنی و فولادی را نیز انجام دهد.

 

 


انواع اسکلت بندی ساختمان

در ساختمان‌ها، اسکلت بندی می‌تواند به صورت مختلفی طراحی شود. این هنر و دانش پیمانکار را میطلبد که چه نوع اسکلت بندی برای ساختمان انتخاب کند.  در زیر رایج ترین و بهترین اسکلت ساختمان توضیح داده ایم.

1. پیمانکاری اسکلت بندی فلزی: در این نوع اسکلت بندی، از قواره‌ها، ستون‌ها و بالاست‌های فلزی مانند فولاد استفاده می‌شود. این نوع اسکلت بندی به دلیل استحکام بالا، انعطاف پذیری و قابلیت اجرای سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسکلت بسیار رایج است و برای هر نوع ساختمانی از جمله مسکونی، درمانی، تجاری و به ویژه صنعتی کاربرد دارد.

2. اسکلت بندی بتنی : در این نوع اسکلت بندی، از مصالح بتنی که با استفاده از میلگردهای فولادی مسلح شده‌اند، استفاده می‌شود. این نوع اسکلت بندی به دلیل قدرت بالا در تحمل بارها و مقاومت در برابر زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

جدیدترین اسکلت بندی ساختمان

3. اسکلت بندی چوبی: این نوع اسکلت بندی به دلیل خواص مکانیکی و زیبایی طبیعی چوب، در ساختمان‌های چوبی و ساختمان‌های با ارزش تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مناطق گردشگری، تفریحی و صرفا برای زیباسازی محیط های عمومی از ساختمان هایی با اسکلت بندی چوبی استفاده میشود.

4. اسکلت بندی سازه‌های فضایی: در این نوع اسکلت بندی تیرهای فولادی با شکل هندسی خاص اجرا و نصب میشوند.  این نوع اسکلت بندی به دلیل ظاهر زیبا و قابلیت ایجاد فضاهای باز و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5. اسکلت بندی پیش‌ساخته: نوع دیگری از اسکلت بندی که پیمانکاران اجرا میکنند، نوع پیش ساخته است. برای مثال  از پنل‌ها، بالاست‌ها و ستون‌های بتنی پیش‌ساخته استفاده شده و به تبع  شاهد سرعت اجرا، کیفیت بالا و کاهش هدررفت مواد خواهیم بود.

به پیمانکاران ساختمانی پیشنهاد میشود که نشریه 3411 را برای آشنایی با شرایط عمومی پیمان دانلود کنند.


 

درخواست خدمات اسکلت بندی ساختمان از فورسمنت

در صورت نیاز به کمک یک پیمانکار برای اجرای  اسکلت ساختمان دو طبقه، اجرای اسکلت ساختمان یک طبقه، اجرای اسکلت ساختمان سه طبقه، چهار طبقه به بالا با فورسمنت به شماره ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. البته میتوانید قبل از درخواست، خدمات مشاوره نیز دریافت کنید. در هر صورت ما در خدمت شماییم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *