ساختمان

پیمانکار ابنیه – فورسمنت شرکت پیمانکاری ابنیه

خدمات پیمانکاری ابنیه در ساختمان

پیمانکاری ابنیه چیست؟ چه شرکتی امور ابنیه ساختمان را انجام میدهد؟ منظور از ابنیه چیست؟ امور پیمانکاری ابنیه در عمران را به چه شرکتی بسپاریم؟ شرکت های ابنیه چه خدماتی ارائه میدهند؟ اگر شما هم خواستار دریافت خدمات ابنیه در عمران و ساخت و ساز هستید، شرکت فورسمنت، بهترین گزینه است. در ادامه با ما بیایید تا هم با خدمات ما آشنا شوید و هم بدانید که دقیقا منظور از پیمانکار ابنیه چیست؟

منظور از ابنیه در عمران چیست؟

در صنعت عمران، اصطلاح “ابنیه” به معنای ساختمان‌ها، سازه‌ها، بناها،  پایه‌ها و ساختارهای عمومی است که توسط شرکت پیمانکاری ساختمانی ساخته می‌شوند.  البته در اصطلاح عامیانه هم ابنیه به همین معناست. به طور کلی ابنیه شامل هر نوع ساختمانی است که به منظور انجام فعالیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند خانه‌ها، آپارتمان‌ها، ادارات، مدارس، بیمارستان‌ها، پل‌ها، مساجد، ساختمان های صنعتی، تجاری  و غیره.

وظایف پیمانکار ابنیه چیست؟

در صنعت عمران، پیمانکار ابنیه (Construction Contractor) یک، شخص، شرکت یا سازمانی است که به عنوان مجری مسئولیت اجرای یک پروژه ساختمانی را بر عهده می‌گیرد. در واقع پیمانکار ابنیه مسئول اجرای فیزیکی پروژه ساختمانی است و وظایف اصلی آن شامل مدیریت کلیه فعالیت‌های عمرانی می‌باشد.

وظایف پیمانکار ابنیه چیست؟

فورسمنت نیز به عنوان یکی از معتبرترین و باسابقه ترین شرکت های پیمانکاری ابنیه، آماده همکاری با شماست.  از جمله وظایف ما به عنوات پیمانکار ابنیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

وظایف و فعالیت‌های پیمانکار ابنیه در عمل شامل موارد زیر می‌شود:

1. مطالعه و بررسی طرح های عمرانی:

پیمانکار ابنیه معمولاً با مطالعه و بررسی دقیق طرح و مستندات مربوطه آغاز می‌کند. این شامل بررسی نقشه‌های عمرانی و ساختمانی، مشخصات فنی پروژه، شرایط قرارداد و سایر مستندات است.

2. تهیه منابع پروژه ابنیه:

پیمانکار ابنیه برای اجرای پروژه، منابع مورد نیاز را تهیه می‌کند. این شامل تامین مصالح و تجهیزات، استخدام نیروی های انسانی از جمله مهندسین، استادکاران و کارگران، کرایه ماشین آلات، اخذ مجوزهای لازم و سایر منابع مالی و انسانی است.

3. برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه های ابنیه:

پیمانکار ابنیه باید برای اجرای درست و بی عیب و نقص پروژه عمرانی، برنامه‌ریزی مکند و فعالیت‌ها را به ترتیب مناسب زمانبندی نماید. شرکت پیمانکاری ابنیه، وظیفه مدیریت کلیه جنبه‌های پروژه از جمله مالی، منابع انسانی، مواد و تجهیزات و اجرای صحیح نقشه‌ها و مشخصات فنی نیز  بر دوش دارد. مطلب مرتبط: چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟

4. اجرای درست پروژه ابنیه:

پیمانکار ابنیه مسئول اجرای فیزیکی پروژه است. این شامل انجام کارهای ساختمانی از جمله حفر و تراشها، بتن‌ریزی، نصب سازه‌های فلزی، ساخت دیوارها و پوشش‌ها، نصب تجهیزات و سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی و غیره است.

5. کنترل کیفیت و مدیریت ایمنی پروژه ابنیه:

پیمانکار ابنیه مسئول کنترل کیفیت اجرای پروژه است. این شامل بررسی و اطمینان از رعایت استانداردها، آزمایش‌های کیفیت، مدیریت مشکلات و اجرای صحیح نقشه‌ها و مشخصات فنی است. همچنین شرکت پیمانکاری ابنیه باید از ایمنی در محل کار پروژه برقراری کند. یک پیمانکار ابنیه با تسلط کامل بر مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان باید مرحله به مرحله پروژه را به درستی، طبق استانداردهای ملی و جهانی پیش ببرد. زمانی مجری و مهندس ابنیه کارش را خوب انجام میدهد که بر تمامی قوانین و نشریه های ساختمانی مسلط باشند.

در مرحله آخر در پروژه های ابنیه، نوبت به تحویل پروژه میرسد، پس از اتمام ساخت سازه، پیمانکار ابنیه با رعایت تمامی اصولی که در قرارداد ذکر شده و طبق شرایط عمومی پیمان، پروژه را به مالک یا سازمان مربوطه تحویل می‌دهد.

خدمات پیمانکاری ابنیه

درخواست خدمات پیمانکاری ابنیه، به شرکت فورمسنت

شرکت ساختمانی فورسمنت، به عنوان یکی از  باتجربه ترین و معتمدترین شرکت های ابنیه در عمران آماده همکاری با صاحبین زمین، درخواست کنندگان، مهندسین، سرمایه داران هوشیار و… است. در صورتی که قصد مشارکت در ساخت دارید، میتوانید امور ابنیه را نیز به فورسمنت بسپارید. برای ارتباط، با شماره ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. 

مطلب مرتبط: نحوه تقسیم واحد در مشارکت در ساخت

بهترین مهندس و مجری ابنیه در ساختمان

در صنعت عمران، تعیین بهترین شرکت ابنیه عموماً به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله نوع پروژه، مقیاس و وسعت کار پروژه ابنیه، محل پروژه، میزان تجریه شرکت ابنیه، استانداردها و مشخصات مورد نیاز، رضایت مشتریان قبلی، دانش و مهارت هر یک از مهندسین در پروژه ابنیه،  و سایر عوامل. همچنین، اینکه شرکت ابنیه فعالیت خود را در کدام شهر، کشور یا منطقه انجام می‌دهد نیز تأثیرگذار است. فورسمنت به عنوان شرکت پیمانکاری در تهران برای انجام کلیه امور ابنیه، آماده باش است.

مهمترین نکته این است که بهترین شرکت ابنیه عمرانی برای شما، شرکتی است که توانایی ارائه خدمات مطابق با نیازها، الزامات و انتظارات شما را دارد و همچنین با شما در ارتباط موثر و متقابل قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که اگر در یک مرحله از ساخت و ساز هستید و دچار کمبود نقدینگی شدید، میتوانید با انجام تهاتر ساختمانی، امور ابنیه پروژه را به ما بسپارید. با تهاتر دیگر خیالتان بابت ادامه دادن روند پروژه راحت میشود.


لیست خدمات ابنیه در ساختمان

شرکت‌های ابنیه ساختمانی معمولاً انواع خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. در زیر لیستی از خدمات رایج در زمینه ابنیه ساختمان سازی آمده است:

1. طراحی و ترسیم طرح های معماری، نقشه کشی فضای داخلی و خارجی، ترسیم فضای سبز،  برنامه‌ریزی فضایی و جنبه‌های زیبایی‌شناسی.


2.  ایجاد نقشه‌های سازه‌ای و مهندسی سازه برای اجرای ساختمان‌ها و انجام محاسبات ساخت سازه و اسکلت بندی توسط مهندس ابنیه


3. اجرای فیزیکی پروژه ساختمانی بر اساس طرح‌ها و نقشه‌ها، از جمله حفر، گودبرداری و خاک‌برداری، بتن‌ریزی، اجرای فونداسیون، عملیات ساخت، نازک کاری از جمله گچ کاری، دیوارچینی و… ( پیمانکار ابنیه چندین استاد کار و پیمانکار فرعی را نیز باید به کار بگیرد)


4. تأمین مواد ساختمانی مورد نیاز برای پروژه‌های ابنیه، شامل سیمان، فولاد، آجر، چوب و سایر مواد ساختمانی. (در صورت نیاز به تهاتر مصالح با ملک  با ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید)

لیست خدمات ابنیه در ساختمان


5. طراحی، اجرا و تست تأسیسات مکانیکی و  تاسیسات برق و الکتریکی از جمله مانند سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایش، سرمایش و آب و فاضلاب  و سیستم‌های الکتریکی مانند سیستم‌های روشنایی داخلی و خارجی، برق قدرتی و اتصالات الکتریکی


6.نصب و راه‌اندازی سیستم‌های ایمنی (مانند سیستم‌های اعلام حریق، سیستم دوربین مدار بسته، و اعمال امنیتی) و سیستم‌های اطفا حریق، آتشنشانی برای حفاظت از ساختمان و افراد در مقابل حوادث آتش سوزی


7. نصب پوشش‌ها (مثل کفپوش، کاشی و سرامیک)، نصب درب‌ها و پنجره‌ها، نصب تجهیزات داخلی (مثل آشپزخانه و سیستم‌های صوتی و تصویری)، تزئینات داخلی و خارجی (مثل رنگ آمیزی، نصب کاغذ دیواری و نورپردازی) و دیگر فعالیت‌های مرتبط.


این لیست تنها یک نمونه از خدمات معمول در زمینه ابنیه ساختمانی است و هر شرکت ممکن است خدمات دیگری را نیز ارائه کند. شرکت فورسمنت هم به عنوان پرچم دار در حوزه پیمانکاری ابنیه صفر تا صد ساختمان سازی را توسط تیم مهندسی مجربش، متخصصین ، تجربه، قابلیت‌ها و سوابق کاری اش انجام میدهد.


با تماس، خدمات ابنیه را درخواست دهید

اگر شما هم خواستار دریافت خدمات ابنیه در عمران و ساخت و ساز هستید، شرکت فورسمنت، بهترین گزینه است. البته قبل از درخواست خدمات پیمانکاری ابنیه شما میتوانید از کارشناسان فورسمنت، مشاوره رایگان دریافت کنید و در مورد امور ابنیه همه چیز بدانید اعم از میزان بودجه ابنیه، هزینه های دستمزد، مدت زمان اجرا و اتمام پروژه ابنیه، قوانین و امور قراردادی و… در مشاوره توضیح داده میشود. اکنون با ما به عنوان پیمانکار ابنیه با شماره ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *