ساختمان

پیمانکار تخریب و گودبرداری – مهندس تخریب و مجری گودبرداری

پیمانکاری تخریب و گودبرداری

اولین مرحله از ساختمان سازی، تخریب و گودبرداری است. امور تخریب ساختمان و گودبرداری باید توسط پیمانکاری کاربلد و باتجربه انجام شود. پیمانکاری تخریب و گودبرداری کاری تخصصی است و نیاز به دانش و مهم تر از ان، سابقه مفید دارد. اکنون برای درخواست خدمات پیمانکاری تخریب و اجرای گودبرداری با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. فورسمنت به عنوان یک شرکت ساختمانی، بهترین گزینه برای شماست.

 

مراحل تخریب و گودبرداری در ساختمان سازی

 اولین مرحله از پیمانکاری تخریب و گودبرداری، برنامه ریزی است. در این مرحله، مهندسان و متخصصان مربوطه بررسی می‌کنند چقدر زمان برای تخریب نیاز است، از چه تجهیزاتی باید استفاده کرد، چه زمانی باید برای گودبرداری را شروع مرد و از چه استانداردهایی باید پیروی نمود. به طور کلی در اولین مرحله، پیمانکار باید به سراغ تعیین روش‌ها و تجهیزات مورد نیاز، بررسی مسائل ایمنی و محیط زیست، و برنامه‌ریزی زمانبندی است.

در مرحله بعد پیمانکار شروع به تخریب ساختمان قدیمی میکند.  برای اینکار باید از ماشین آلات استفاده کند. مثلا لودرها، بولدوزرها، جک‌های هیدرولیک از مهم ترین تجهیزات برای تخریب است. تخریب باید به طور دقیق و کنترل شده صورت گیرد تا خطرات و آسیب به محیط و ساختمان‌های اطراف کاهش یابد.

 پس از تخریب ساختمان،  نوبت به گودبرداری میرسد. در این مرحله، پیمانکار  باید توسط نیروهاش و  ماشین‌آلات گودبرداری مناسب زمین را حفر کند (مدیریت و کنترل حفر زمین با پیمانکار است). این شامل حفر گودال‌ها و حفره‌های مورد نیاز برای ساختمان‌گذاری، ایجاد خندق‌ها برای لوله‌کشی و سایر فعالیت‌های مرتبط است.

مسئله ای که در مرحله گودبرداری مهم است، مسئله جمع آوری ضایعات است. منظور از ضایعات، همان باقیمانده‌های ساختمانی است.. این شامل جمع‌آوری و دفع ضایعات ساختمانی، بازیافت مواد قابل استفاده، و رعایت مقررات محیط زیست است. همچنین، در هر مرحله از تخریب و گودبرداری، رعایت اصول ایمنی و بهداشت حائز اهمیت است. کارکنان باید به طور مناسب آموزش داده شوند و از تجهیزات و ماشین‌آلات ایمن استفاده کنند. همچنین، مدیریت زمان و هزینه نیز در این مراحل بسیار مهم است تا پروژه به موقع و با کیفیت انجام شود. بعد از تخریب نوبت به پیمانکاری فونداسیون میرسد.

 

خدمات تخریب و گودبرداری

لازم است تاکید کنیم که پیمانکار تخریب و گودبرداری باید تک تک مراحل را نظارت کند. گزارش گیری از فرایند وظیفه اصلی پیمانکار است.

در اینجا چند نکته برای انتخاب پیمانکار تخریب ساختمان آورده شده است:

  • از چند پیمانکار تخریب و گودبرداری قیمت بگیرید.
  • از پیمانکاران که تجربه و دانش کافی دارند، درخواست کنید تا نمونه کارهای خود را به شما نشان دهند.
  • از پیمانکاران  که ضمانت نامه کتبی ارائه می‌دهند، درخواست کنید تا تخریب را با قیمت مناسب اجرا کنند.

 

تشخیص نوع تخریب، از وظیفه اصلی پیمانکار

انواع مختلفی از تخریب ساختمان وجود دارد که با توجه به شرایط ساختمان انتخاب می‌شوند. پیمانکار باید با توجه به شرایط زمین و خاک و ساختمان های کناری و همچنین شرایط اقلیمی، نوع تخریب را شناسایی کنند.  برخی از انواع تخریب ساختمان عبارتند از:

  • تخریب دستی: تخریب دستی با استفاده از ابزارهای دستی مانند چکش، کلنگ و بیل انجام می‌شود.
  • تخریب مکانیکی: تخریب مکانیکی با استفاده از ماشین آلات مکانیکی مانند بولدوزر، لودر و بیل مکانیکی انجام می‌شود.
  • تخریب شیمیایی: تخریب شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود.

یک پیمانکار باید  قبل از شروع کار، ساختمان و شرایط آن به طور کامل بررسی کند تا بهترین روش تخریب انتخاب شود. این بررسی باید شامل موارد زیر باشد:

نوع ساختمان
وضعیت ساختمان
مواد تشکیل دهنده ساختمان
شرایط محیطی

به پیمانکاران ساختمانی پیشنهاد میشود که نشریه 3411 را برای آشنایی با شرایط عمومی پیمان دانلود کنند.

پیمانکاری تخریب و گودبرداری

نکات مهم برای تخریب و گودبرداری ساختمان

در اینجا برخی از نکات ایمنی برای تخریب ساختمان آورده شده است:

استفاده از تجهیزات ایمنی: پیمانکاران باید تمام موارد ایمنی را برای  حفظ سلامتی کارگران در زمان تخریب و گودبرداری عمل کند و ضوابطی بچیند. برای مثال  باید تجهیزات ایمنی مناسب مانند کلاه ایمنی، عینک ایمنی، دستکش ایمنی و کفش ایمنی  تهیه کند.

ایجاد حریم ایمن: باید اطراف محل تخریب را به طور کامل محصور کرد تا از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری شود.

آگاهی از شرایط محیطی و اقلیمی: در صورت وجود شرایط نامساعد محیطی مانند طوفان، برف و تگرگ یا زلزله، باید عملیات تخریب متوقف شود.

تخلیه مواد خطرناک و دفع ضایعات: قبل از شروع تخریب، باید مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی و مواد رادیواکتیو از ساختمان و به ویژه ضایعات تخلیه شوند.

استفاده از تجهیزات مناسب:  پیمانکار تخریب و گودبرداری باید از تجهیزات مناسب و جدیدی برای تخریب استفاده کند تا از آسیب به ساختمان‌های مجاور جلوگیری شود.

مجری تخریب و گودبرداری باید دقیقا طبق  مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا) عمل کنند.  اکنون برای درخواست خدمات پیمانکاری تخریب و اجرای گودبرداری با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. فورسمنت به عنوان یک شرکت ساختمانی، بهترین گزینه برای شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *