ساختمان, مطالب

پیمانکاری با مصالح

پیمانکاری با مصالح (1)

پیمانکاری با مصالح به معنای انجام تعهدات و پروژه‌های ساختمانی یا عمرانی توسط یک شرکت یا فرد به نام پیمانکار  است، که از منابع و مصالح مختلف برای ساخت، تعمیر یا توسعه پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌کند.  یعنی در واقع وظیفه تامین مصالح پروژه، بر عهده پیمانکار است. منظور از پیمانکار با مصالح، یعنی شخص یا شرکتی که صفر تا صد مصالح کل پروژه را خودش تامین کند.  اکنون برای درخواست خدمات از شرکت ساختمانی فورسمنت، همچون پیمانکاری ساختمان با مصالح و بدون مصالح در همه جای ایران، با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. انجام می شود.

 

وظایف پیمانکار با مصالح چیست؟

پیمانکار مسئول تأمین مصالح، تجهیزات، نیروی انسانی و مدیریت عملیات مورد نیاز برای اجرای پروژه است. البته پیمانکاری بدون مصالح هم قابل انجام است. منظور از پیمانکاری با مصالح، این است که کسی که میخواهد مرحل ساختمان سازی و پروژه عمرانی را انجام دهد، یا خودش مصالح را با هزینه های حساب شده تامین میکند یا تهیه مصالح را به کارفرما و مهندس دیگر میسپارد.  او باید برنامه‌ریزی، مدیریت هزینه، اجرای فیزیکی، کنترل کیفیت و اطمینان از انطباق با استانداردها و مقررات صنعت مرتبط را انجام دهد. علاوه بر این، پیمانکار ممکن است با مسائل مربوط به تأمین و حمل مصالح، ایجاد روابط با تامین‌کنندگان، تأمین مجوزهای لازم و مذاکرات با مشتریان و مراجع ذینفع مواجه شود.

 

در اصطلاحات مهندسی و ساختمانی، پیمانکاری با مصالح به معنای انجام پروژه‌های ساختمانی و عمرانی با استفاده از مصالح مانند بتن،  سنگ، فولاد، آجر، چوب، شیشه، سیمان، مخلوط‌های آسفالت و سایر مواد ساختمانی است. این پروژه‌ها می‌توانند از احداث ساختمان‌های مسکونی و تجاری تا پل‌ها، جاده‌ها، تونل‌ها و سد‌ها شامل باشند.

پیمانکار ساختمان با مصالح در انجام این پروژه‌ها به بهره‌برداری از منابع مختلف مصالح، تجهیزات ساختمانی و دانش مهندسی می‌پردازد تا پروژه‌های مختلف را با موفقیت به اتمام برساند.

پیمانکاری با مصالح


 

موضوع قرارداد پیمانکاری ساختمانی با مصالح و محل انجام آن

در قرارداد پیمانکاری ساختمانی با مصالح، باید تعهدات و خدماتی که پیمانکار باید در طول و پس از انجام قرارداد انجام دهد، قید شود. این بخش باید به دقت توضیح دهد که کارفرما از پیمانکار چه انتظاراتی دارد، چه مصالحی باید تامین کند و کدام خدمات باید توسط پیمانکار ارائه شوند. در موضوع قرارداد پیمانکاری ساختمانی با مصالح، نحوه تأمین مصالح و جزئیات کامل اجرای پروژه باید مورد بررسی قرار گیرد و ارتباط به نقشه‌ها یا پیوست‌های خاصی باید آورده شود.

برای درخواست خدمات از فورسمنت، همچون پیمانکاری ساختمان با مصالح و بدون مصالح در همه جای ایران، با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. انجام می شود. لازم به ذکر است که فورسمنت امکان تهاتر ساختمانی را نیز برای صاحب کاران نیز فراهم کرده است. به این شکل دیگر شما نگران تامین مصالح نخواهید شد. پیمانکاری با مصالح باید طبق مبحث 5 مقررات ملی ساختمان پیش رود.

 

یک نمونه از متن موضوع قرارداد پیمانکاری ساختمانی با مصالح به شرح زیر است:

“اجرای کلیه عملیات ساختمانی از جمله احداث ساختمان، نصب تأسیسات برقی، نصب تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، نصب تأسیسات مکانیکی، انجام محوطه‌سازی، حصارکشی، راه‌اندازی، و تحویل بخش‌های مربوط به تأسیسات مشمول پروژه می‌باشد. تأمین مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه، وظیفه پیمانکار می‌باشد.

محل انجام پروژه واقع در آدرس …… به شماره مجوز ساختمانی …… و تاریخ …/…/… می‌باشد. پیمانکار مسئول شناخت دقیق از موقعیت جغرافیایی و وضعیت فیزیکی این محل انجام پروژه است و اطلاعات کاملی از آن در اختیار دارد.

برای کسب مشاوره خرید مصالح و یا درخواست خدمات پیمانکاری با مصالح با ما تماس بگیرید. تیم فورسمنت، انتخاب خوبی برای شماست.

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *