ساختمان

پیمانکار بتن‌ ریزی – اجرای بتن ریزی ( پیمانکاران بتن و مشاوران بتن)

شرکت پیمانکاری بتن ریزی

درخواست خدمات پیمانکاری بتن‌ ریزی از فورسمنت

بتن مخلوطی از آب و سیمان است که دارای استحکام بسیار زیادی بوده و در ساخت سازه‌های ساختمانی به کار می‌رود. مراحل بتن‌ ریزی از مهم‌ترین اقدامات ساخت سازه‌های مهندسی است؛ زیرا هر خللی در مقاومت بتن سبب ایجاد حوادث ناگواری می‌شود. پروژه‌های بتن‌ریزی غالبا به صورت پیمانکاری انجام شده و دارای قواعد و اصول خاصی است. پیمانکار بتن‌ریزی با قراردادی که امضا می‌کند دارای وظایف و مسئولیت‌هایی شده که باید مو به مو اجرا شود.
در اجرای بتن‌ریزی فوندانسیون پیمانکار از منابع انسانی، مشاور و کارفرما کمک گرفته و با محاسبات دقیق متره و برآورد گزارشی را به مالک یا کارفرما ارائه می‌دهد. کارفرما با بررسی و تایید اطلاعات پیمانکار، بودجه‌ای را در اختیار وی قرار داده تا پروژه بتن‌ریزی شروع شود. پیمانکار بتن‌ریزی تهیه مواد و مصالح، به کارگیری اکیپ توانمند، نظارت، طراحی نقشه کار و اجرا را بر عهده دارد.

وظایف پیمانکار بتن‌ریزی

پیمانکار  ساختمان، برای انجام مراحل بتن ریزی، باید از یک پیمانکار بتن کمک بگیرید. یک مهندس اجرای بتن ریزی باید به خوبی به امور برآورد هزینه‌ها، امور تکمیلی، نقشه برداری، نحوه اجرای فوندانسیون و جزئیات هر مرحله بتن‌ریزی آشنایی داشته باشد. پیمانکار  بتن و مهندسی که از  شرکت بتن ریزی برای اینکار مشغول به فعالیت میشود، مکلف است همه مصالح را شناخته و با توجه به نیاز پروژه، موادی را تهیه کند که کیفیت مطلوبی را داشته باشد. در متره و برآورد پیمانکار باید هر آیتم بتن‌ریزی و هزینه‌های حاصل از آن را مکتوب کرده و براساس هر مترمکعب به کارفرما قیمت ارائه دهد. نظارت بر مقدمات اولیه و  تخریب و گودبرداری، زیرسازی، رعایت اصول مبحث 7 مقرارت ملی ساختمان، آرماتور بندی، قالب بندی و بتن ریزی از مهم‌ترین وظایف پیمانکار بتن پروژه است.

بتن ریزی

پیمانکار موظف است در همه مراحل اجرایی بتن‌ریزی در محل حضور داشته باشد؛ در غیر این صورت باید نماینده تام الاختیاری که دارای اطلاعات فنی بوده و توسط کارفرما به رسمیت شناخته شود را به جای خود معرفی کند. تهیه گزارش کار و صورت جلسه از کارکرد پروژه برعهده پیمانکار بوده و در صورت هرگونه توقف یا دیرکرد در ارائه مدارک و گزارش جلسه پیمانکار باید به کافرما و مهندس مشاور پاسخگو باشد. اکنون برای درخواست خدمات اجرای بتن ریزی، مشاوره خرید مصالح،  با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. فورسمنت به عنوان یک شرکت ساختمانی، بهترین گزینه برای شماست.

 

قرارداد پیمانکاری بتن‌ ریزی

در قرارداد پیمانکاری بتن ریزی، مالک وظایف و شرایطی را برای پیمانکار مشخص کرده و براساس برآورد پیمانکار مقدار معینی بودجه را در اختیار وی گذاشته است. پیمانکار هم متعهد می‌شود که در انجام دستورالعمل‌ها و مراحل اجرایی بتن‌ریزی کوتاهی نکرده و در موعد مقرر پروژه را تحویل دهد. بهتر است که همه شرایط عمومی و اختصاصی پیمان در مراجع قضایی در قرارداد آمده تا به لحاظ قانونی معتبر باشد. حق الزحمه و بیمه کارگران برعهده پیمانکار بوده و توسط کارفرما در قرارداد ذکر می‌گردد.

هر قرارداد پیمانکاری بتن‌ریزی دارای شرایط عمومی پیمان و خصوصی بوده که توسط طرفین و قانون مشخص می‌شود. بر اساس مواد قانونی مشخصات طرفین قرارداد، موضوع و مدت آن باید به طور شفاف در قرارداد درج شود. ذکر تعهدات کارفرما و پیمانکار نسبت به یک دیگر و پروژه در قرارداد، از کم‌کاری‌های احتمالی و بی‌مبالاتی‌های طرفین در امور اجرایی جلوگیری می‌نماید. ضمانت، مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن، موارد فسخ قرارداد، اسناد و مدارک و مواد و تبصره‌های حل اختلاف یا توقف پروژه از دیگر موضوعاتی است که در قرارداد پیمانکار بتن‌ریزی باید مفصل به آن پرداخته شود.

شرکت پیمانکاری بتن ریزی

مراحل اجرای بتن‌ریزی

در مراحل اولیه بتن‌ ریزی باید به اندازه کافی گودبرداری صورت گرفته و بستر برای اجرای کار آماده شود. سطح زمین باید هموار باشد تا ناترازی به وجود نیامده و از هرگونه آلودگی، ریشه گیاهان، کلوخ، خاک و … پاک‌سازی شده و مرطوب گردد تا بتن کیفیت مطلوبی داشته باشد. سپس قالب‌گیری که در کاهش هزینه‌های اقتصادی و زمان اجرا تاثیر دارد؛ انجام می‌شود. قالب‌ها در انواع چوبی، فولادی، پلاستیک و سیستم‌های ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قالب‌ها شکل و ابعاد سازه بتنی را مشخص کرده و به خشک شدن و مقاوم شدن آن کمک می‌کنند.

در گام بعدی باید میلگردها به صورت طولی و عرضی در هم تنیده و به یک دیگر جوش خورده یا پیچ شوند. با خم کردن میلگردها و اتصال دادنشان به یک دیگر شبکه‌ای آهنی محکمی به وجود آمده که اصطلاحا به آن آرماتوربندی می‌گویند. آرماتورکاری به این صورت است که میلگردها به صورت دستی یا ماشینی خم شده و خارج از محدوده بتن‌ریزی شده از 50 الی 80 سانت خارج از محدوده بتن‌ریزی قرار می‌گیرد. در محل‌هایی که طول میلگرد به بیش از 12 متر می‌رسد با استفاده از وصله‌ها میلگردها را به یک دیگر اتصال می‌دهند. تمامی مراحل بتن ریزی و ساخت ساختمان بتنی، باید طبق مبحث 9 مقررات ملی ساختمان انجام شود.

پس از آرماتور بندی نوبت به بتن‌ ریزی می‌رسد که از مراحل نهایی پروژه است. برای این کار سیمان با عیار مناسب و ماسه یا سنگدانه را با آب ترکیب کرده و روی سطح میلگردها می‌ریزند. ضخامت بتن نباید کمتر از 15 و بیش‌تر از 60 سانتی متر باشد. در این مرحله باید سطح کار به وسیله دستگاه‌ها یا دستی به طور کامل انجام گردد. با استفاده از ماشین‌های متفاوت امکان متراکم سازی بتن برای افزایش استقامت وجود دارد.

اکنون برای درخواست خدمات اجرای بتن ریزی، مشاوره خرید مصالح،  با شماره  ۸۸۷۲۰۴۱۱ – ۰۲۱ تماس بگیرید. فورسمنت به شما در حوزه ساختمان سازی کمک میکند. 

 

به پیمانکاران ساختمانی پیشنهاد میشود که نشریه 3411 را برای آشنایی با شرایط عمومی پیمان دانلود کنند.

کلام آخر در مورد شرکت  پیمانکاری بتن ریزی

بتن‌ ریزی از اقداماتی است که به طور چشمگیری سبب افزایش استحکام سازه‌ها می‌شود. در مراحل اجرایی بتن‌ریزی باید به جزئیات توجه داشت و نکات را به خوبی رعایت کرد زیرا کوچک‌ترین اهمال در روند کار می‌تواند استحکام بتن را زیر سوال ببرد. صفر تا صد مراحل کار به عهده پیمانکار بتن‌ ریزی بوده و بر اساس موارد ذکر شده در قرارداد کیفیت، بودجه و هزینه تمام شده طبق هر مترمکعب باید با یک دیگر همخوانی داشته باشد. حال در صورتی که برای اجرای بتن ریزی ساختمان، پی سازی و اجرای فونداسیون، تخریب و گودبرداری و دیگر مراحل ساختمان سازی نیاز به کمک دارید، روی دانش و تجربه فورسمنت حساب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *